zondag 14 juli 2013

A taste of Arnhem

Voor mijn werk kom ik in verschillende steden, maar vrijwel altijd op de industrieterreinen of andere buitengebieden. Arnhem is een van die steden. De korte indrukken die ik heb gekregen van deze stad, gaven mij het iedee dat dit een stad is om eens echt te bezoeken. Nu kent mijn zus Arnhem goed, dus vroeg ik haar mee om een dagje de toerist uit te hangen.

In my work I visit a lot of cities, but mostly I see the industrial areas. I thought it was time to actually visit one of the towns, and went to Arnhem together with my sister, who knows this town very well. 


We begonnen met een wandeling door het park Sonsbeek, waar we een kopje koffie/thee dronken met een heerlijk stuk noten-honing-taart.
We started off with a strawl trough Park Sonsbeek, where we enjoyed a cup of coffee/tea with a piece of very delicious pie (nuts and honey).



Daarna volgde het centrum: pleintjes, terrasjes, de kade langs de Rijn, het Huis van Maarten van Rossum / Duivelshuis, de Historische Kelders (expositie: Obsession), en een drankje bij Bodega Chez Armand. 

Then the centre of town: squares, terraces, the river the Rijn, the House of Maarten van Rossum / Devils House, the Historian Cellars (exposition: Obsessioin), and a drink at Bodega Chez Armand. 


Dit café heeft een hele eigen sfeer. Er is geen daadwerkelijke bar, je hebt het gevoel bij iemand in de huiskamer te zitten. Volgens mij is er in geen jaren iets aan het interieur veranderd. Er liggen van die gezellige 'ouderwetse' tapijtjes op de tafels en de wanden hangen vol met schilderijtjes (ik denk o.a. van bijzondere mensen uit de stad?) en krantenartikelen. Heel stiekem voelde ik mezelf een klein beetje artistiek... ;-)
This is a small cafe, without an actual bar. You feel like you're visiting somebody's grandma's house. I think the interior hasn't been changed over many years. There are carpets on the tables, and the walls are full with paintings (people of Arnhem??) and newspaper articles. Secretely I felt a little artistic ... ;-) 


We sloten de middag af met een mini-picknick in park Sonsbeek. We hebben lang niet alles gezien, ik kom graag een keer terug. Conclusie: Arnhem staat voorlopig bovenaan mijn lijstje favoriete steden in Nederland!
Wat is jouw favoriete stad?
We ended with a mini picknick at again Park Sonsbeek. By far we haven't seen everything, I'm eager to come back again. Conclusion: For now Arnhem is at the top of my list of favourite cities in the Netherlands. What's your favourite city?



3 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi José,

Wat leuk dat je een blog bent begonnen en welkom ook als volger op mijn blog. Alhoewel het voor mij inmiddels alweer bijna vier jaar geleden is dat ik begon, weet ik nog goed hoe spannend ik het toen vond.

Ik zou je willen adviseren om via dashboard - indeling - gadget toevoegen de gadget volgers op je blog te zetten. Zo kan ik mij als volger bij je aanmelden en krijg ik automatisch een update wanneer je een nieuwe post op je blog zet. Jezelf bij anderen aanmelden maar vooral ook reageren levert je vast ook aanmeldingen en reacties van anderen op, de reacties maken het bloggen juist erg leuk.

Ik woon niet ver bij Arnhem vandaan en kom er vaak. Het blijft een heerlijke winkelstad, het verveelt mij nooit. Leuk dat je met je zus van de stad hebt geproefd.

Laat je het even weten wanneer je de gadget hebt toegevoegd, dan kom ik mij als volger aanmelden. Ik weet alleen niet hoe snel, ik zit momenteel in Amerika (tja, je hoort mij niet klagen ;-)) en kan alleen in de hotels bloggen. We gaan zo dadelijk op doorreis, op naar Charleston om morgen door te reizen naar Orlando.

Veel plezier met bloggen en een hartelijke groet,

Ingrid

Van het Witte Huis zei

Beste Ingrid,
Wat leuk: je 'bent' mijn eerste reactie!! :)) Ik vind je blog en met name je foto's erg mooi. Geeft zeker inspiratie. Als het goed is, kun je mij nu ook volgen. Het omzetten naar een G+ account nam wat tijd en moeite, maar ik heb 'm in de lucht. Veel plezier nog in Amerika. ENJOY :)

Home and Lifestyle zei

Hoi José!!

Ja, leuk is dat hé...ineens zien dat er een reactie binnen is gekomen :-). Als je via je eigen blog reageert op een reactie, krijgt de ander daar trouwens geen bericht van, ook niet wanneer je de optie antwoorden bij reacties hebt staan. Ik heb nu wel even bij je terug gekeken maar kan dat met alle blogs die ik volg normaal gesproken nooit doen. Het beste kun je dus bij de betreffende blog een reactie achterlaten of via mail reageren.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe google + werkt :-( . Ik heb een gadget volgers via google friend connect, maar het kan zijn dat dat allemaal inmiddels veranderd is. Ik zal eenmaal thuis eens kijken hoe dat allemaal in elkaar zit ;-).

Lieve groet, Ingrid