zaterdag 27 juli 2013

Rainy Day / DIY

Gister was het bewolkt en regenachtig. Niet veel aan om dan naar buiten te gaan. Jammer, want Mijn Lief en ik hebben juist de fiets herontdekt. Na lange tijd (iets van twee jaar) in de schuur te hebben gestaan, zijn de fietsen afgelopen woensdag eerst eens afgesopt. 's Avonds hebben we het erop gewaagd en wat blijkt: we vinden fietsen (weer) leuk! Het plan is om tijdens de vakantie, op de dagen dat we geen uitstapje hebben staan, een stuk te gaan fietsen. Voorwaarde is wel dat het niet regent, wat dus gister het geval was. Ik ben daarom lekker in de hobbykamer gaan zitten tutten. Het resultaat: zelfgemaakte kaarten van stof, vilt en foamvellen. Lapjes stof en vilt had ik nog liggen. De foamvellen heb ik bij Action gehaald.

Yesterday was a cloudy and rainy day. Unfortunately, for My Love and I just (re)discovered the bicycle. After being stored away for about a year or two, we used our bicycles last wednesday. And surprise: We enjoy cycling (again). The idea is to go for a trip every day of the vacation, except on the days we allready have other plans or if it's raining. Yesterday was rainy, so I decided to spent some time in my hobby room. The result: wishcards made of fabric, felt and foam. 

De kaart hierboven heb ik een tijdje geleden voor een vriendin gemaakt die op vakantie ging naar Frankrijk. Het tentje is van foam, de haan, het vlindertje en het picknickkleedje van stof, de rest van vilt.
Het resultaat van gister zijn de volgende kaarten:

The card above I made a while ago for a friend who went to France on holiday. The tent is made of foam, the hen, butterfly and picknick of fabric and the rest of felt. The result of yesterday are the following cards:
 Een lapje stof met een kat van faom. / Fabric with a cat of faom.
 De roze cirkel is van foam, het hart van vilt. / The pink circle is made of foam, the heart of felt.
Alles is van vilt, behalve de zeilen, die zijn van foam. / All made of felt, except of the sails of foam. 

Voorheen had ik vaak geen tijd om dit soort dingen te doen. Sinds ik een andere baan heb en m'n opleiding heb afgerond, merk ik dat mijn levensstijl is veranderd. Er is weer ruimte voor creativiteit. Het is simpel knip- en plakwerk, maar heel leuk om te doen. Heb jij de laatste tijd nog iets geknutseld?

Before I didn't have the time to do things like this. Since I switched jobs and finished school (next to work), I seem to have applied a different lifestyle. There's room again for creativity. It's just simple cut and paste work, but I had very much fun doing so. Did you create something lately?

Geen opmerkingen: